Zrod ženy 3.-3.

04.03.2021

Žiadny muž sebavedomej žene nedokáže znížiť hodnotu.

 Umožňujú nám to informácie a skúsenosti, ktoré máme k dnešnému dňu:
- byť fyzicky zdravým va príťažlivým?
- byť spontánny a sebavedomý v komunikácii s akýmkoľvek človekom, šéfom, kolegom, rodinou, s cudzím človekom?
- cítiť sa komfortne a bezpečne v akomkoľvek vzťahu?
- byť finančne sebestačný?
- riadiť svoje emócie v ťažkých situáciách a vedieť ich riešiť, ovládate svoj mozog, svoje emócie a či sme stabilní a nekonfliktní v situáciách alebo v nekonfortných situáciách, sa môžeme cítiť ako doma,
- rozumieť a ľúbiť seba, - rozumiete svojim pohnútkam, prianiam, reakciám, citom, skutkom. Nielen či im rozumieme, ale, či sme spokojní s nimi?
- byť v prvom rade zaujímaví pre seba. 


Pokiaľ chceme byť zaujímaví pre niekoho, v prvom rade musíš byť zaujímavý pre seba. 

V túto chvíľu zmizne pocit osamelosti. Je ti dobre sám so sebou. Je to začať od seba vážiť si seba samého, veriť si sám sebe.

- rozumieť ľuďom a mať ich rád? My ťažko rozumieme ľuďom. Skôr nechápeme, a keď nechápeme už do hry vstupujú aj emócie, sme nespokojní, vzniká podráždenosť, napätie, hnev, emocionálne odsúdenie. 

A prečo im nerozumieme? 

Z jednoduchého dôvodu, lebo mi nerozumieme ani sebe. Keby sme sa na seba pozreli retrospektívne, ani seba by sme nechápali. "Prečo som reagoval práve tak na túto situáciu."

Aby sme spoznali svet a ľudí, tak najskôr musíme spoznať seba. 

A čím viac spoznávaš sám seba a pracuješ na sebe, tým sa začínaš mať rád a milovať. Ale len cez lásku k sebe môžeš začať milovať ostatných ľudí. Inak to nejde. Všetko musí prejsť vnútornou transformáciou.

To je to, čo, chce každý človek. Je to, čo ho robí neopakovateľným, charizmatickým a šťastným. 

Chcete to tiež?

Čo potrebujeme pre to urobiť :
- vaše rozhodnutie,
- praktické informácie,
- neoblomný zámer, cieľ je to organizácia-disciplína-vytrvalosť.
To znamená, že si vyberiete nejaký cieľ, ktorí chcete dosiahnuť. Napr. dobré zdravie.
Organizácia: vyberáte stravu, nakupujete zdravé potraviny, plánujete v pondelok beh, v stredu fitnes, v piatok plávanie, v sobotu masáž, v nedeľu sex. To je organizácia. Začínate byť manažérom pre seba.
Disciplína: v pondelok chcem - nechcem, prší - neprší, mám náladu alebo nemám. Bežím. Mám v piatok plávanie, obliekam sa a idem plávať. V nedeľu sex chce sa mi, nechce, sexujem.
Vytrvalosť: je len čas, ktorý telo a náš mozog potrebuje na preprogramovanie a na uplatnenie novej informácie, aby začala byť pre nás samozrejmosťou.
Tak dostali sme informáciu, že moje telo potrebuje živú stravu, to znamená, že od dnes zisťujem percento živej stravy, kupujem ovocie, zeleninu, kupujem odšťavovač. To znamená, že uplatňujeme novú informáciu začíname piť šťavu, cvičiť, atď...


Okienko poézie:
Kolesá robia auto,
topánky robia človeka,
disciplína robí charakter,
a charakter robí človeka.


Charakter človeka robia jeho vlastnosti. Pokiaľ máme kvalitné vlastnosti, tak to pôsobí na ľudí veľmi zaujímavo.

Rozhodnutie sú skutky, nie slová. 

Pokiaľ nezačnete robiť, vaše rozhodnutie, zostane vo vašej hlave.

Inak povedané: Všetko, čo dávame do našich vzťahov, je projekcia toho, čo sa nachádza u nás v hlave. 

Tá skúsenosť, tá informácia, tie psychoemocionálne zážitky, ktoré sme nazbierali doteraz, buď chceme alebo nechceme, prejavujeme a dávame do nášho vzťahu. Tie informácie z nášho života sa ukladajú v našej hlave. Je to, ako obrazovka na počítači a ukladáme si súbory na plochu:

- naša pamäť a spomienky,
- naša výchova,
- naše presvedčenia,
- naša nádej, priania a očakávania,
- naše názory,
- naša viera alebo pochybnosti,
- naše predstavy,
- naše vedomosti a skúsenosti,
- naše hodnoty a priority, atď.
Je to, ako, keby sme klikali vnútornou myšou na súbory. Niekto sa opýta, ako bolo na dovolenke v Chorvátsku a vy kliknete na pamäť. Aha! Bolo výborne, vyšlo počasie, zažili sme to...
Alebo potrebujeme niečo opraviť. Tak klik na skúsenosti.... Niekto sa pýta na názor. Klik. Vedomosti.

A teraz my povedzte, čo z toho, čo máme v hlave, je hnilé, pokazené.


Spomienky, presvedčenia. Som presvedčená, že musím robiť niečo tak, alebo inak, dobro vždy zvíťazí. Sú hnilé naše nádeje, predstavy. 

Čo z toho môže byť hnilé, pokazené?

Zaujímavá otázka.... Pokiaľ nám niečo nefunguje vo vzťahu, tak hnije všetko. Ale pokiaľ slovíčko "hniloba" dáme preč, čo z toho nie je ,,funkčné,, pre nás. 

V túto chvíľu, čo nie je funkčné? 

Lebo našim cieľom je byť šťastný, uspokojiť naše citové, emocionálne, telesné potreby. Pretože v tomto živote naháňame len emócie a zážitky. Všetky hmotné ciele sú len prostriedkom na emocionálne uspokojenie. Kúpili sme nové topánky - emócia, šaty - emócia, išli do dobrej reštaurácie - zážitok, narodilo sa dieťa - zážitok. Za toto všetko platíme: jedlo, dovolenka, veci, autá, atď.

To znamená, že naháňame iba zážitky a pozitívne emócie, a čím viac nazbierame pozitívnych emócií, tým hovoríme, že človek je v živote šťastný.
Tak, čo z toho môže byť nefunkčné, hnilé, aby sme ukojili svoje potreby?

Otázka - povedzte svoje prianie?
Poviete napr. Chcem, aby som bol šťastný. Čo ste mi povedali? Len holú ,, informáciu“.
V každom prípade, ste my povedali len holú informáciu, nič viac a nič menej. A teraz prichádzame k záveru, že my v našej hlave máme vloženú iba holú informáciu, ktorá je doprevadzaná psychoemocionálnymi zážitkami rôznej hĺbky. To je všetko. My pracujeme iba s informáciami. Prišli sme do reštaurácie, ochutnáme, spracujeme informáciu chuti - nechuti.
Tak v našej hlave máme len informácie a emocionálne zážitky s intenzitou s ňou spojené.

Stále chceme zistiť, čo nám nefunguje?

Akákoľvek komunikácia, vzťahy sú určenou kvalitou tejto psychoemocionálnej informačnej databázy. Všetko, čo ste nazbierali pre tento okamžik, určuje kvalitu vášho vzťahu 
a komunikácie.


Z 95% ľudí, ktorí nazbierali informácie doteraz, ohľadom vzťahov, im neumožňujú mať plnohodnotné vzťahy a komunikáciu. 

Je jedno kedy sme za život nazhromaždili deformačné informácie. Je len dôležité, aby tá zásoba informácií dostatočne uspokojovala náš život a partnerstvo. 

Keď tu toto uspokojenie nefunguje v komunikácii s partnerom, v rodine atď., tak u nás vzniká komunikačný odpad: nespokojnosť, hnev, podráždenosť, hystéria, obavy, strach, depresia, atď. Ja tomu hovorím: 

„Komunikačný odpad.“ A tvorcami toho odpadu sme mi sami. 

A je z našej hlavy, lebo tam máme bordel a emocionálnu žumpu . Pokiaľ nám vzťahy prinášajú viac negatívneho rozčarovania a bolesti a uspokojenie neprebieha podľa našej skúsenosti, máme potom komunikačný odpad. A vzniká tak tlejúca nespokojnosť, ktorá sa časom zmení na ostrú nespokojnosť a tou je hnev, obviňovanie, hystéria, škandály, kritika.

Keď sa bežne hádame vo vzťahu, veľakrát je to kvôli hlúpostiam. Ani nevieme, prečo, lebo my sme už dávno boli v tlejúcej nespokojnosti, ktorá časom prepukne do ostrej nespokojnosti. Tak, keď na sebe spozorujeme tlejúcu nespokojnosť, je len otázka času, kedy sa zmení na ostrú nespokojnosť.

No a teraz sme zistili, čo je nahnilé a nefunkčné v našej hlave. A je najvyšší čas sa toho zbaviť.


Tak je najvyšší čas urobiť prehodnotenie našej psychoemocionálnej a informačnej databázy, ktorá nie je funkčná. To znamená, zbaviť sa:
- nefungujúcich a obmedzujúcich presvedčení,
- nesplnených nádejí a nezmyselných očakávaní,
- skúsenosti, ktoré nám dnes nepomáhajú,
- cudzích a falošných hodnôt,
- vedomostí neužitočných pre náš vzťah.

Tohto všetkého sa potrebujeme zbaviť. Ale my sa toho nezbavíme, lebo to nie je tak, že stlačíme v našej hlave „delete“ a všetko zmizne. Tým, že sa toho nezbavíme, je dôležité to prestať používať.